• Motto: "Na světě je tolik krás, měl by je poznat každý z nás."

    • Mateřská škola Dolinka, která je od 1.9. 2005 součástí právního subjektu Základní škola a mateřská škola K Dolům v Praze 12, se nachází v klidném prostředí staré zástavby Komořan, v dobré docházkové vzdálenosti MHD, mimo hlavní silnici. Bezprostředně sousedí s lesem a dětským hřištěm, k budově školky patří i prostorná zahrada. Les a velká zahrada s členitým terénem skýtá dětem možnost k pohybovým aktivitám a získávání poznatků o živé a neživé přírodě.

      Budova MŠ i zahrada prošly v minulých letech rekonstrukcí, průběžně vybavujeme třídy: obnovujeme nábytek a rozšiřujeme nabídku hraček a didaktických her. V současné době má školka čtyři třídy ve dvou podlažích a hospodářskou budovu, v níž se nachází školní kuchyně, prádelna, kancelář hospodářky školní kuchyně a kancelář vedoucí učitelky. Součástí každé třídy je učebna, tělocvična slouží i jako odpočívárna, herna, WC, umývárna, kuchyňka a šatna s obouvárnou. Děti jsou rozděleny dle věku, vzájemná blízkost tříd umožňuje navštěvování se dětí, případně mohou společně trávit dobu určenou ke spontánním hrám a řízené činnosti.

      • Třídy ve školním roce 2024/2025

      • Maximální kapacita MŠ 112 dětí, 4 třídy.

        1. třída Berušky  a 2. třída Sluníčka jsou určeny pro děti ve věku cca 3 - 4,5 roky. Tyto třídy jsou specifické hlavně prvním kontaktem dětí s vrstevníky, prostředím mateřské školy a novou autoritou. Rodiče mohou využít adaptační režim na zmírnění adaptačních obtíží dítěte a pobývat s ním v mateřské škole v začátku docházky.  Jsou zde i děti, které  již mateřskou školu navštěvovaly. Nově nastoupivší děti se díky vzoru starších kamarádů lépe přizpůsobují režimu v mš. U starších dětí navazujeme na to, co již znají, učí se složitějším pracovním činnostem, dále se rozvíjí kooperativní prožitkové učení. 

        3.třída Hastrmánci a 4. třída Delfínci jsou určeny pro děti 4,5-6 let a děti s odkladem školní docházky. Děti se zde hravou formou připravují na vstup do školy. Jsme mateřská školka, která je součástí základní školy, a proto v těchto třídách úzce spolupracujeme s prvním stupněm základní školy. Děti seznamujeme s prostředím ZŠ a vkládáním prvků z programu prvních tříd jim  usnadňujeme přechod na základní školu.

  • Všechny třídy jsou běžného typu. Děti ze všech tříd se potkávají na zahradě školky, která je dostatečně prostorná pro všechna oddělení a tak mohou děti navazovat kontakty s dětmi z jiné třídy. Dále si děti mohou spolu hrát během ranního scházení a během odpoledne (podle počasí ve třídě nebo na školní zahradě). Vztahy mezi dětmi z různých tříd se také vytvářejí a upevňují jejich účastí v nadstandardních složkách programu školy (kroužky, výlety apod.).

    • 1. Rodinná atmosféra

    • Naší prioritou je vytvářet prostředí a atmosféru, kde se děti mohou cítit jako „doma“.

    • 2. Věkově homogenní třídy

    • V naší školce máme věkově homogenní třídy, což umožňuje cíleně přizpůsobovat výukové aktivity a metody potřebám konkrétní věkové skupiny.

       

    • 2. Respektující přístup

    • Respektující přístup pro nás znamená, že každému dítě se dostává macimální pozornosti tak, aby byl rozvíjen jeho potenciál a sociální dovednosti

    • 4. Umístění

    • Školka se nachází v přírodním prostředí staré zástavby Komořan v dobré docházkové vzdálenosti MHD.  Stojí mimo hlavní silnici a z jedné strany je obklopena lesem.

       

    • 5. Rozvoj samostatnosti

    • Základním principem, z něhož vychází koncepce naší školky, je posilování samostatnosti a zdravého sebevědomí každého dítěte, a to cestou přirozené prožitkové výchovy.

    • 6. Podnětné prostředí

    • Třídy jsou moderně vybaveny s dostatečným množstvím her, edukačních materiálů a pomůcek. Máme interaktivní tabuli a Magicbox, které využíváme k různým aktivitám. Během dne děti zažívají množství různorodých činností, které podporují jejich všestranný rozvoj.

    • 7. Bezpečné prostředí

    • Bezpečí je zcela klíčové pro zdárný průběh kognitivních procesů. Proto dbáme na to, aby naše školka byla bezpečným místem jak pro děti, tak ale i jejich rodiče a učitele.

    • 8. Blízko k přírodě

    • K pobytu venku slouží oplocené zahrada s herními prvky a pískovišti, ale také blízký les. Zahradu i les využíváme k množství vzdělávacích aktivit.

    • 9. Bezproblémový přechod do základní školy

    • Školka úzce spolupracuje se základní školou, takže děti jsou zvyklé na starší žáky a na prostředí školy. Kromě standardních sktivit přispívajících ke školní připravenosti probíhá ve školce kroužek předškolní přípravy.

    • 10. Tematické projekty pro děti a komunitní akce

    • V průběhu školního roku připravujeme nejrůznější akce – divadla a vzdělávací programy ve školce, karneval, oslavy narozenin dětí, návštěvy divadel, výlety, sportovní akce, projektové dny, apod.

    • 11. Nadstandardní aktivity a kroužky

    • Nad rámec Školního vzdělávacího programu dětem nabízíme i řadu dalších aktivit, např. zájmové kroužky, dílničky s rodiči, kurz plavání, školku v přírodě, apod.

    • 12. Kvalitní a chutné stravování

    • Stravování je zajištěno z vlastní školní kuchyně. Strava poskytovaná dětem je pestrá, vyvážená a navíc chutná.